تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا سطح مقاومت ۱۲۵۰ که چندین بار مانع از رشد قیمت شده بود سرانجام امروز در واکنش به اعلام ضعیف نرخ رشد اقتصادی چین توانست از این سطح عبور کند و قیمت به ناچار هم اکنون در حال افزایش به سطوح بالای الگوی مثلث در حرکت است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

از آنجایی که قیمت سطح مقاومت ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را شکسته از هم اکنون می بایست منتظر رشد قیمت به سوی سطح ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و حتی ۱۲۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) باشیم.

از این رو برای امروز با توجه به قرار گرفتن قیمت در موج صعودی (E) فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و انتظار برای صعود قیمت تا نرخ ۱۲۶۳ و در روزهای آتی تا سطح ۱۲۸۷ است.

قیمت اونس طلا فعلا بالای سطح ۱۲۵۰ تثبیت شده است که بالاترین سطح ۱ ماهه گذشته می باشد و هنوز هم احتمال شکسته شدن قیمت در سطوح بالا وجود دارد و سطح ۱۲۶۳ به عنوان اولین هدف اونس طلا پیش بینی می شود. در نمودار زیر، ادامه حرکت افزایشی اونس طلا را پیش بینی می کنیم.

عدم اطمینان بازار از وضعیت اقتصاد جهانی و تقاضای خرید فیزیکی هندی ها در آستانه جشنوارهای این کشور، از جمله عواملی است که موجب افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۵۰ شده است.

از آنجایی که سرمایه گذاران مقداری اعتماد خود را به بازار اونس طلا افزایش داده اند به نظر می رسد برای امروز نیز شاهد افزایش قیمت باشیم و از این رو، تا زمانیکه جریان ریسک گریزی رو به افزایش است، اونس طلا نیز در مسیر افزایشی فعلی باقی خواهد ماند.

به باور ما در شرایط فعلی با توجه به نزول داراییهای پرریسک نظیر سهام و نفت سراسیمه بدنبال پناهی امن گشتن سناریوی اصلی بازار است و در شرایطی که بورسهای بین المللی سقوط کنند سرمایه گذاران مایلند تا پول خود را به جایی امن منتقل کنند که یکی از این هدفها اونس طلا خواهد بود و اصطلاحا پناه امن (Safe Haven ) بازار خواهد شد. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا تنها شاخص فروش خانه های موجود در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا